Forskjeller
Her vises forskjeller mellom den valgte versjonen og den nåværende versjonen av dokumentet.
Begge sider forrige revisjon Forrige revisjon | Neste revisjonBegge sider neste revisjon | ||
oretrening [d.m.Y H:i] – admin | oretrening [d.m.Y H:i] – admin | ||
---|---|---|---|
Linje 21: | Linje 21: | ||
^ AKKORDFØLGE ^ C ^ F ^ G ^ Am | | ^ AKKORDFØLGE ^ C ^ F ^ G ^ Am | | ||
^ Grunntonen | ^ Grunntonen | ||
- | ^ Tersen | + | ^ Tersen |
^ Kvinten | ^ Kvinten | ||
Her kan det være lette å høre det ved å legge akkordene slik at de akkordtonene du vil synge ligger i melodien, for eksempel slik: | Her kan det være lette å høre det ved å legge akkordene slik at de akkordtonene du vil synge ligger i melodien, for eksempel slik: | ||
- | < | + | < |
Linje 38: | Linje 38: | ||
- | En annen metode er å relatere intervallene til melodier du allerede kjenner. Eller kanskje bedre, en melodier som du selv lager deg. | + | Enda en metode er solmisasjon av intervaller. Do-re-mi-fa-sol-la-ti-do. (En kan heve frasene ved å forandre vokalen til //i// og senke ved å endre vokalen til //o// eller //e//): |
+ | |||
+ | < | ||
+ | |||
+ | Endelig kan du relatere intervallene til melodier du allerede kjenner. Eller kanskje bedre, en melodier som du selv lager deg. | ||
Det er også massevis av annen programvare, | Det er også massevis av annen programvare, |